close
تبلیغات در اینترنت
همراه اول
loading...
تصویر : http://rozup.ir/view/2468174/299825.png


روش آگاهی از سرویس‌های ارزش افزوده‌ای گوشی




خدمات ارزش افزوده (Value Added Services) که به اختصار VAS نامیده می‌شوند، شامل مواردی غیر از خدمات استاندارد اپراتورها مانند تماس صوتی و پیامک معمول است. در خدمات ارزش افزوده تلفن همراه ابزارهایی مانند پیامک، تماس و دیتای مصرفی به‌عنوان ابزار ارائه خدمات استفاده می‌شود. خدمات ارزش افزوده می‌تواند توسط خود اپراتورها یا توسط شرکای ثالثی که به‌عنوان تامین‌کننده‌ی محتوا (Content Provider) شناخته می‌شوند، انجام شود.

 


خدمات ارزش افزوده اگرچه باید اختیاری و با اطلاع مشترکین فعال شوند اما در مواردی که با تبلیغات کاذب و گمراه‌کننده، مشترکین به فعال‌سازی این خدمات اقدام کرده‌اند و یا در مواردی ممکن است فعال‌سازی به صورت ناخواسته توسط آنها رخ داده باشد. هم‌چنین در مواردی عضویت کاربران در برخی از خدمات ارزش افزوده، بدون آگاهی کاربران و توسط برخی از شرکت‌های ارزش اتفاق افتاده بود و از آنجا که این خدمات معمولاً هزینه‌های بالایی دارند، برای مثال ارسال یک پیامک ارزش افزوده به کاربر می‌تواند حداقل ۳۰۰ تومان هزینه داشته باشد، موجب تخلف آشکار چند میلیاردی شده بود.

 


در مواردی مشاهده شده پیامک‌های تبلیغاتی یا متن فریبنده طریق پیام‌رسان‌های اجتماعی یا سرشماره‌های شخصی ارسال می‌شود که کاربران را تشویق می‌کند با ارسال کد، شارژ یا سرویس رایگان دریافت کنند و برخی از کاربران با اعتماد به این پیام‌ها، موارد درخواستی در پیامک را انجام می‌دهند که در برخی موارد به ثبت و فعال شدن سرویس ناخواسته و متضرر شدن آن‌ها منجر می‌شود. به همین دلیل اپراتورها از سوی رگولاتوری ملزم شدند که در این باره به مشترکان اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند و هم‌چنین به تمامی شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات مبتنی بر محتوا برای انجام ندادن اینگونه تبلیغات اخطار جدی ارسال کنند.

 


همان‌طور که بارها درباره‌ی این خدمات هشدار داده شده، مشترکان تلفن همراه می‌توانند از طریق شماره‌گیری #۸۰۰* در تمام اپراتورهای تلفن همراه از سرویس‌های ارزش افزوده‌ای که برای آن‌ها فعال است، مطلع شده و در صورت عدم تمایل نسبت به حذف آن‌ها اقدام کنند. هم‌چنین در صورت مواجهه با عضویت ناخواسته در خدمات ارزش افزوده پیامکی مشترکان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی ۱۹۵.ir یا تماس با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات حوزه ICT به شماره ۱۹۵ شکایت خود را ثبت کنند تا از سوی معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری پیگیری و اقدام لازم انجام شود.







تصوير : http://rozup.ir/view/2466359/Typography_1520056229888.pngتصوير : http://rozup.ir/view/2466358/Typography_1519948230419.png

 

 

آي سي تي(ICT) روستايي چيست؟

 

وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در يك اقدام  فراگير ده   هزار روستاي كشور را  به دفاتر ارتباطات و فناوري اطلاعات

روستايي تجهيز نمو د.اين دفاتر علاوه بر ارائه خدمات مختلفي  مانند پست، پست بانك، تلفن و ساير خدمات دولتي،

ارتباط روستاهاي مورد نظر را با شبكه اينترنت فراهم مي‌نمايند. و  براي هريك از روستاهاي مورد نظر حداقليكنقطه

دسترسي به اينترنت ايجاد مي‌نمايند. اجراي اين پروژه ضريبنفوذ تلفن ثابت را نيز در روستاها افزايش خواهد داد.

علاوه برخدمات پستي و ارتباطي، اين دفاتر زمينه لازم جهت ارائه خدمات ساير سازمان‌هايدولتي را نيز فراهم مي‌نمايند.



ــــــــــــــــــــــــــــــــ توضيحات بيشتر ــــــــــــــــــــــــــــــــ









اطلاعات کاربري
نام کاربری :
رمز عبور :
افراد آنلاين : 1
بازديد امروز : 23
بازديد ديروز : 82
بازديد کلي : 67,538

با ثبت ايميل خود مطالب براي شما ارسال مي شود

ايميل شما :